S.E.O. vine de la “Search Engine Optimization”, adica Optimizarea Pentru Motoarele De Cautare. In termeni mai simpli, reprezinta procesul prin care iti imbunatatesti website-ul in asa fel incat sa ii cresti vizibilitatea in motoarele de cautare atunci cand cineva cauta pe Google, Bing, Yahoo Search sau alte motoare de cautare un produs sau un serviciu ce are legatura cu business-ul tau. Cu cat website-ul tau este pozitionat mai bine in rezultatele cautarilor, cu atat mai mult iti cresc sansele de a atrage potentiali clienti.
Motoarele de cautare folosesc crawleri (boti) pentru a naviga prin website-uri si pentru a colecta date despre paginile acestora. Acest proces se numeste indexare. Gandeste-te la Google ca la o librarie uriasa, iar website-urile ca fiind niste carti. In momentul in care tu ca utilizator cauti ceva in librarie, Google cauta printre carti si incearca sa iti livreze cartea potrivita in functie de termenul / topicul pe care tu il cauti.
Prin magie! Glumeam! Acest proces este unul destul de complex si se bazeaza pe o multitudine de factori, cum ar fi vechimea domeniului web, timpii de incarcare (PageSpeed), continutul paginilor website-ului, relevanta continutului in raport cu topicul paginilor website-ului, numarul precum si calitatea backlink-urilor ce fac referire la website-ul respectiv etc. Pentru mai multe detalii despre acest subiect, citeste acest articol de pe blog-ul nostru.
Optimizarea pentru motoarele de cautare se poate imparti in 2 mari categorii: On page, Off page si Technical.
On page S.E.O. reprezinta un set de activitati pe care le intreprindem pentru a optimiza continutul unei pagini web in asa fel incat ea sa fie considerata cat mai relevanta pentru motoarele de cautare si sa fie cat mai sus pozitionata. Printre aceste activitati putem enumera: adaugarea de meta titluri, meta descrieri, atribute de tip ALT pe imagini, modificarea url-urilor si nu in ultimul rand, continut. In toate aceste elemente ( si nu numai ) trebuie sa se regaseasca in cantitatea potrivita cuvintele-cheie pentru care noi vrem sa fim pozitionati cat mai sus in rezultatele cautarilor motoarelor de cautare. Vezi ce este onpage S.E.O.
Technical S.E.O. reprezinta un alt set de activitati de ordin tehnic pe care le intreprindem la nivel de website, pentru a ne asigura ca botii (crawlerii) motoarelor de cautare indexeaza rapid si corect paginile website-ului nostru. Aceste activitati includ: optimizarea vitezei de incarcare a website-ului, adaugarea de sitemap, adaugare de snippets/structured data, canonical URLs. Cea mai importanta activitate aici o reprezinta viteza de incarcare (PageSpeed), activitate ce impacteaza intr-o foarte mare masura rezultatele S.E.O.
Off page S.E.O. reprezinta activitatile pe care le intreprindem dupa ce paginile noastre web sunt optimizate On-page si sunt live si includ activitati precum: Social Media, Link Building, Review-uri etc.
Pentru a intelege de ce este importanta optimizarea pentru motoarele de cautare, este necesar sa intelegem obiectivul acesteia, obiectivul fiind acela de a imbunatati prezenta pe parte de online, de a creste traficul si in cele din urma de a aduce website-ul pe o pozitie cat mai buna in rezultatele motoarelor de cautare.
White Hat S.E.O. care face referire la o serie de practici agreate de Google si respectate cu strictete de marketeri pentru o clasare cat mai buna in rezultatele de pe Google, cum ar fi: crearea de continut relevant si bine structurat, backlink-uri de calitate, optimizare pagespeed. Rezultatele acestui tip de S.E.O. sunt mai lente, dar mult mai durabile in timp.
Black Hat S.E.O. face referire la o serie de practici neortodoxe pentru a pacali motorul de cautare prin gasirea unor lacune/slabiciuni si a le exploata pentru o pozitionare cat mai buna in rezultate. Aceste practici sunt total impotriva Google si intr-un final vor fi penalizate de catre acesta, riscand chiar ca website-ul sa ajunga in Sandbox si sa fie exclus din cautari. Rezultatele acestui tip de S.E.O. sunt de scurta durata, iar riscurile asociate sunt foarte mari, asa cum am mentionat anterior.
Grey Hat S.E.O. reprezinta o combinatie intre cele 2 de mai sus si a aparut in mare parte din cauza presiunii clientilor care doresc rezultate mai rapide si sunt dispusi sa isi asume riscurile ce vin la pachet.
Solicită un audit tehnic S.E.O.