- 22/01/2025
- Marketing
Ce este marketing-ul digital? Well, vom incepe prin a-ti spune ce nu este: nu e rocket science, nu e o solutie miraculoasa, nu e magie alba sau neagra. Totusi, daca vrei sa profiti de oportunitatile pe care ti le ofera internetul pentru a-ti face cunoscut business-ul sau proiectul, cu siguranta vei vrea sa stii mai multe.
Ce insemana marketing digital?
Pe scurt, marketing-ul digital reprezinta o forma de promovare in mediul online. In procesul de promovare se poti folosi o serie de instrumente, cum ar fi: site-uri web, motoare de cautare, bloguri, retele sociale, materiale foto si video, e-mail-uri si canale similare pentru a ajunge la clienti.
Spre deosebire de marketingul clasic – care este static și adesea denumit comunicare „unidirectionala” – marketingul digital este un proces dinamic, in continua schimbare. Altfel spus, se face trecerea de la comunicarea cu un businees printr-un panou publicitar sau un flyer, catre o cale de comunicare bidirectionala intre o companie si clienti (reali sau potentiali).
Marketingul digital profita de noua realitate in care traim, realitate dominata de timpul petrecut in fata ecranelor, pentru a promova produse si servicii pe internet.
De la startup-uri pana la companii mari, pentru a exista in 2022, au nevoie de o strategie de marketing digital. O strategie de succes implica, in general, o combinatie de diferite metode, inclusiv publicitate online, optimizare pentru motoarele de cautare, promovare pe retelele sociale, crearea de continut, e-mail marketing printre altele.
De ce este important marketing-ul digital?
Majoritatea deciziilor de cumparare incep online, adica acolo unde ne petrecem in ultimii ani cea mai mare parte a timpului.Marketingul digital este important pentru ca reprezinta liantul unui business (indiferent de domeniul de activitate) cu clientii sai in mediul online. Include o serie de strategii si tool-uri pentru a favoriza intalnirea dintre o firma, o companie sau un proiect cu clientii ideali.
Sa nu uitam ca am trecut prin doi ani de pandemie in care interactiunile face-to-face au fost limitate puternic. Toate business-urile care au supravietuit sau chiar s-au dezvoltat in aceasta perioada au profitat de tool-urile oferite de mediul online pentru a mentine relatia cu clientii.
- Te ajuta sa transmiti mesajul potrivit, in momentul potrivit, persoanei potrivite;
- Te ajuta sa scurtezi drumul pe care trebuie sa il parcurga potentialii clienti pana la produsul sau serviciul pe care il oferi;
- Consolidarea relatiei pe termen lung cu clientii.
Care sunt principalele canale de marketing online pe care le utilizam?
Website
Acesta este punctul 0. Daca ai un website, atunci poti da drumul la petrecere. Daca nu, atunci, cu siguranta, acesta este primul pas de facut: cartea de vizita a proiectului/business-ului tau. Este locul in care potentialii clienti vor putea sa intre pentru a afla mai multe informatii sau pentru a achizitiona online produsul pe care il vinzi
SEO (Search Engine Optimization)
Sau optimizarea pentru motoarele de cautare se refera la utilizarea unei serii de tehnici menite ajute un website sa urce in rezultatele motoarelor de cautare (cu precadere Google, care este cel mai utilizat search engine in Romania). Este o modalitate de a aduce trafic de calitate pe un website intr-un mod organic, gratuit.
Promovarea prin Google Ads
Se refera la reclamele platite, care pot aparea pe toate platformele Google. In linii mari, iti poti promova business-ul prin:
– Reclame de tip search (reclamele care apar deasupra rezultatelor organice atunci cand facem o cautare in Google, printre cele mai eficiente forme de promovare online);
– Display ads – ne folosim punctele forte ale produsului pe care il promovam, dar adaugam si materiale vizuale pentru un impact si mai puternic asupra utilizatorului
– Youtube Ads – YouTube este al doilea cel mai mare motor de cautare, după Google, asa ca este o platforma pe care trebuie sa o exploatam. Awareness-ul pe care ni-l poate aduce un material video bine facut si promovat este de nepretuit.
Social media marketing
Se refera la promovarea prin intermediul retelelor sociale. Chiar daca in Romania, Facebook ramane cea mai populara retea sociala, sunt multe business-uri care obtin rezultate foarte bune prin promovarea pe Instagram si Tik Tok, noua revelatie mondiala in materie de social media.
Email marketing
Daca metodele sau canalele despre care am vorbit pana acum sunt folosite, in special, pentru a atrage oamenii, pentru a face un business mai cunoscut, email marketing-ul ne poate ajuta sa mentinem legatura cu clientii si potentialii clienti.
Cu ce te poate ajuta Code Evolution? Ce facem noi pentru tine?
Fix cu ceea ce ti-am promis la intalnirea pe care vom avea pentru a discuta despre proiectul tau. Fie ca ne vedem face to face sau online, tinem mult la acesta intalnire in care sa ne cunoastem, sa intelegem mai bine proiectul tau si sa stabilim directia in care vom merge. Adica, sa identificam care sunt obiectivele tale si sa alegem impreuna cea mai buna strategie pentru a le atinge.
Ne pricepem sa instalam si Windows, sa setam adrese de e-mail in Outlook, chiar sa iti si facem o recomandare de solutii de backup si securizare pentru datele tale, dar asta e mai degraba o activitate destinata Departamentului de IT, asa ca am vrea sa ne concentram pe a face foarte bine activitatile pe care le-am agreat in contract 😅
Putem sa iti promitem, insa, ca te vom ajuta sa te descurci in labirintul aparent fara iesire al internetului.
Concret: sa prespunem ca ai o idee geniala pe care vrei sa o promovezi sau ai un business la inceput de drum pe care vrei sa il faci cunoscut. Te vom ghida pas cu pas: de la achizitionarea domeniului pentru website, pana la dezvoltarea acestuia si promovarea lui online. Ai un produs de top? Vom scoate asta in evidenta in toate modurile posibile.
Ne vom folosi de skill-urile dobandite in multi ani de munca si training ( si de un strop de personal magic) pentru a ne asigura ca proiectul tau va deveni tot mai vizibil si mai cunoscut in mediul online. Vom face posibila intalnirea virtuala intre business-ul tau si oamenii interesati direct de el.
Noi facem posibila prima intalnire, uneori chiar a doua si a treia… cum va evolua aceasta relatie, aici nu mai depinde doar ne noi. Putem sa asiguram un super user experience pe website, dar dupa ce intalnirea s-a produs, e timpul sa iti folosesti si farmecul personal.