Inspirate de platforme precum TikTok sau Instagram, YouTube Shorts sunt perfecte pentru crearea de conținut rapid și ușor în timp ce te deplasezi. Indiferent dacă ești un creator de conținut experimentat sau ești nou “în acest joc”, Shorts îți oferă o modalitate amuzantă și ușoară de a-ți promova conținutul pe YouTube. Fiind videoclipuri scurte de până la 60 de secunde, care sunt ușor de consumat și pot fi vizionate rapid, înseamnă că sunt perfecte pentru a atrage noi urmăritori și a-ți păstra audiența interesată. YouTube a investit foarte mult în dezvoltarea și promovarea Shorts, oferindu-le un rol prioritar în platformă. Sunt o modalitate perfectă pentru creatorii de conținut, dar și un mod de a revitaliza platforma YouTube, de a o alinia standardelor de consum de conținut online. Odată cu creșterea în importanță a Shorts, YouTube a făcut customizat inclusiv aspectul home page-ului fiecărui canal, Așadar, dacă ai publicat deja shorts vei vedea un tab nou, dedicat. În plus, de anul acesta vom beneficia și de monetizare YouTube Shorts.
Creatorii vor putea să genereze noi venituri prin monetizarea YouTube Shorts
Dacă în 2021 și 2022, YouTube a promovat nou-lansatele Shorts prin intermeniul YouTube Shorts Fund, din 2023 începe monetizarea propriu-zisă prin intermediul programului său de parteneriat (YPP) , permițând creatorilor să câștige venituri din Shorts. Acest lucru înseamnă că acele canale YouTube care creează și încarcă Shorts de calitate au o nouă posibilă sursă de venit din Youtube.Mai exact, din 1 februarie 2023 toți creatorii noi și existenți din YPP vor deveni eligibili pentru distribuirea veniturilor din anunțurile vizionate între videoclipurile scurte din Feedul Shorts. În fiecare lună, aceste venituri vor fi acumulate și utilizate pentru a recompensa creatorii de Shorts, dar și pentru a acoperi costurile de licențiere a muzicii. Creatorii vor primi 45% din veniturile din anunțuri, indiferent dacă folosesc muzică sau nu în videoclipurile scurte urcate pe canalul lor. Veniturile vor fi distribuite creatorilor în funcție de numărul de vizionări ale Shorts obținute în fiecare țară.
Noi modalități de a accede în Programul de Parteneriat YouTube
Dacă în mod normal, pentru a deveni Partner Youtube, creatorii aveau nevoie de 1.000 de abonați și 4.000 de ore de vizionare publică în ultimele 12 luni, YouTube introduce o nouă posibilitate. Începând cu jumătatea lui ianuarie 2023, creatorii de videoclipuri scurte pot deveni eligibili pentru Programul de parteneriat YouTube (YPP) dacă au atras 1.000 de abonați și au obținut 10 milioane de vizionări Shorts publice valide în ultimele 90 de zile. Creatorii care se încadrează în aceste cerințe vor primi acces la toate funcțiile și beneficiile YPP, inclusiv la anunțurile din videoclipurile mai lungi.
După ce aplici pentru înscrierea în YPP, canalul tău va fi evaluat pentru a verifica dacă respectă politicile privind generarea de bani pe YouTube. Canalele trebuie să încarce conținut original, fie că este creat pe YouTube sau în afara acestuia. Videoclipurile neoriginale, cum ar fi decupaje needitate din filme sau seriale, sau reîncărcarea conținutului altor creatori de pe YouTube sau de pe alte platforme fără adăugarea de conținut original sunt considerate neeligibile.
Deci, de ce să aștepți? Începe să creezi propriile tale YouTube Shorts astăzi și alătură-te distracției! Profită de cea mai nouă sursă de venit din platformă – monetizarea YouTube Shorts!